3/7/15

Kradniemy, kradniemy, kradniemy!


Muszę zacząć od tego, że nie mam przyjemności w pisaniu tego posta, ale nie będę też udawała, że nic się nie dzieję.
Chciałabym przedstawić Wam pewną nieprzyjemną sytuację, która miała miejsce pomiędzy mną, a blogiem ze spisami fan fictions z Justinem Bieberem.

Na początku stycznia weszłam na wyżej wymienionego bloga, ponieważ sama piszę fanfictions z Justinem i mój blog jest zapisany do spisu. Mocno się zdziwiłam, że na tym blogu widnieje szablon zrobiony przeze mnie. Niestety szablon został przerobiony, żeby nie było widać, że jest z mojego bloga graficznego. Warto wspomnieć, że nie było żadnego odnośnika w postaci buttonu, czy podstrony, przenoszącej do mojego bloga. Ale jaki autor nie pozna swojej pracy? Na nieszczęście administratorki, szybko zorientowałam się, że dziewczyna ukradła moją pracę. W związku z tym poprosiłam albo o zmianę szablonu, albo o dodanie buttonu. Po długiej walce, w końcu się doczekałam i mój button przez pewien czas widniał na tym blogu. Więc jak wcześniej odpisałam - odpuściłam sprawę i nigdzie o niej nie napisałam.

Szablon ze stycznia i mój szablon o nazwie "What goes around, comes around". Zmieniona kolejność opisu i linków, kolorystyka i nagłówek. Podobieństwo jest chyba jasno widoczne. Te same czcionki, ten sam styl podkreślenia linków i opisu, tytułu postu itp.

Kilka dni później szablon na spisie został zmieniony na jakiś inny, więc i mój button zniknął. Co jest sprawą oczywistą i nie obchodziło mnie za bardzo jaki szablon widnieje na spisie.
W międzyczasie dostałam na twitterze zapytanie, czy przyjęłabym zamówienie na szablon dla spisu. Ja, wybaczając tamto nieporozumienie, odpowiedziałam, że oczywiście, ale na zamówienie trzeba czekać do dwóch miesięcy, ale odmówiłam zrobienia zamówienia do istniejącego nagłówka. Sprawa umilkła, ja nie dostałam żadnego zamówienia od tego bloga na maila. Ok, nie przejęłam się.
I w tym tygodniu znowu weszłam na bloga ze spisem i moim oczom ukazała się kopia mojego szablonu. A raczej jednego efektu z pewnego szablonu. To już mnie przerosło, niestety z powodu nauki do egzaminu, nie zdążyłam zrobić screena, ale myślę, że mi uwierzycie, ponieważ przedstawię Wam screena rozmowy z administratorką bloga, która sama się przyznała do kopiowania moich prac. (screen)


Screen jak aktualnie wygląda spis ff. Wierzcie, bądź nie, ale w wersji, która widniała na blogu jeszcze 4 dni temu, opis nie tylko pokazywał się na zdjęciu (a zdjęcie się zmieniało), a także opis wyjeżdżał ze zdjęcia z białym tłem, dokładnie tak, jak wyjeżdża na moim szablonie "STRIPPED HEART".  I chyba podobieństwo jeszcze jest widoczne. Ramka pod nagłówkiem, czcionka, strony pod nagłówkiem, które także się przesuwały, teraz są nieruchome. Dodatkowo ramki przy postach, ale tego nie będę się czepiać, bo takie coś jest częstym efektem.
Ps: Na dropbox nie działa podgląd poprawnie, ale jak zjedziecie na sam dół, zobaczycie "szczątki" starego kodu, gdzie właśnie opis pokazuje się i wyjeżdża z góry. Niestety grafiki nie czyta. (KLIK)


Co ma na celu ta notka?
Chciałam Wam uświadomić, że inspirowanie się innymi pracami, a kopiowanie całych kodów, to co innego. Nie wiecie jak coś zrobić, to się zapytajcie, poproście o tutorial, o kawałek kodu. Ja go prześlę, zrobię w miarę możliwości. Ale nie pobierajcie cudzych prac tylko po to, żeby zmienić kolory i podpisać jako swoje. Nigdy nie będziecie szanowani, i wasze zdanie nigdy nie będzie brane pod uwagę, jeśli będziecie się tak zachowywać. Bo to jest zwykła kradzież. Ja i inni twórcy szablonów, często siedzimy po kilkanaście godzin, żeby wymyślić jakiś działający i fajnie wyglądający nowy efekt, a ktoś go skopiuje w 5 minut i będzie zadowolony, że stworzył coś nowego. Ja bym nie potrafiła być zadowolona, gdybym coś ukradła. Tym bardziej, że w lipcu, na spisie ff o Justinie Bieberze pojawił się post o nie dodawaniu buttonu spisu, na blogi z opowiadaniami. I co? Pół roku później ten blog się tak samo zachował, ściągając szablon z mojego bloga i nie dodając buttonu. (tu znajdziesz screen tego postu)

Dla mnie ten blog ze spisem ff jest już skończony, a administratorka selenuhl (@jbffcrew) powinna się wstydzić swojego zachowania, ale najwyraźniej ma to gdzieś. Mam nadzieję, że inni użytkownicy blogosfery zgodzą się ze mną. 
Dziękuję za wysłuchanie. :)


PS: Nowa notka w toku robienia. Przez ostatni miesiąc tylko się uczyłam, jestem wykończona, ale za niedługo wszystko co dla Was mam, ujrzy światło dzienne! :) 

14 comments:

  1. No brak słów. Nie rozumiem, jak można kopiować czyjąś pracę. Zero szacunku dla autora szablonu. Szkoda, że ta osoba nie widzi w tym problemu.

    ReplyDelete
  2. Czasem nienawidzę ludzi za swoje zachowanie! Bezczelność dla innych trud pracy! Zgadzam się z Tobą. Gdybym sama znalazła ten spis i zobaczyła ten szablon, to powiedziałabym że jest twojej roboty. Co za chamstwo w tym świecie...

    ReplyDelete
  3. Nie dość, że brak szacunku, to jaka arogancja i ignorancja. Brak słów. I pomyśleć, że sama dodałam tam swojego bloga... Nie sądziłam, że jego autorka jest kimś takim.

    ReplyDelete
  4. Brak mi słów po prostu.. Ja nie mogłabym ukraść czyjejś pracy, bo to hańba dla mnie czyli autorki. Ty też musisz się czuć podle, nie dziwię się. No jak można kraść cudze prace, to przecież wstyd. Nie mam słów po prostu.

    ReplyDelete
  5. A ja się właśnie z tobą nie zgodzę. Z tego co wiem kody css są uniwersalne i nie są konkretnie przypisane do ciebie, więc każdy ma prawo zrobić sobie PODOBNY szablon do takiego, który ty już wykonałaś. Napisałam "podobny" z caps locka ponieważ chciałam podkreślić, iż szablony te nie są identyczne jak te twoje. Po za tym jest też jedna rzecz. Gdyby oni naprawdę przerabiali twoje prace, musieliby zmienić arkusz css a z tego co wiem, pobierając i ustawiając twój szablon na bloga, css które użyłaś do stworzenia go nie jest pokazywane. Możliwe że autorka inspirowała się wyglądem twoich szablonów, ale według mnie nie masz prawa powiedzieć, że są one chamską zżarte niczym kropla wody, lub bynajmniej chociaż skradzione. Ale to moje zdanie i wiem, że i ty i reszta twoich wiernych "fanów" będziecie mieli inne.
    Pozdrawiam i mam nadzieję, że gdzieś tam w głębi się nad tym zastanowisz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Czytaj uważnie zanim się wypowiesz.
      Pierwszy szablon był skopiowany i ta dziewczyna sama się przyznała. Arkusz css łatwo jest znaleźć choćby w kodzie źródłowym szablonu.
      Do drugiego szablonu NIE MAM PRETENSJI. Chodziło mi o jedynie jeden gadżet który od całego gadżetu (obrazek, opis i menu) różnił się jedynie kolorystyką. A ten gadżet był tak charakterystyczny, że nie sposób zauważyć, że skopiowany ode mnie. (pokaż mi szablon, który był zrobiony zanim zrobiłam szablon "stripped heart" i ma dokładnie taką kolumnę boczną z nagłówkiem)
      Wiem, że kody są uniwersalne, ale użycie ich już nie. I jak widzę rażąco podobną pracę, to nie mam zamiaru patrzeć biernie z boku.

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. podaj jeszcze krótki opis bloga, bo nie wiem czym się kierować w robieniu nagłówka ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  8. Można zamówić okładkę na wattpad'a? Bo nie zauważyłam nigdzie takiej wzmianki, a akurat mam chrapkę na coś od Ciebie! :)

    ReplyDelete
  9. Pobrałam szablon :)
    haslo: haunted
    nazwa szablonu: stripped heart
    adres: http://animals-tlumaczenie.blogspot.com/
    kocham twoje szablony, ale chyba to już wiesz (jeśli mnie pamietasz haha)

    ReplyDelete
  10. Pobrałam szablon "We both went mad" na bloga leonietta.blogspot.com. Hasło: haunted.
    Kody w Twoich szablonach są hmm... fajne? :D Chodzi mi o to, że szablony są pomysłowe i ładne (dlatego też pobieram szablon xD). Ale też oryginalne i łatwo zobaczyć, że ktoś ściągnął "żywcem" kody, więc nawet nie wiem po co kraść :/
    Czekam na nową notkę ^-^

    ReplyDelete
  11. Cudowna notka! Czekam na więcej! ♥
    pobieram szablon -
    hasło - haunted
    nazwa szablonu - STRIPPED HEART
    adres bloga - http://see-me-now-niall-horan.blogspot.com/
    NAGŁÓWEK DODAŁAM SAMA
    JEST IDEALNIE ♥

    ReplyDelete
  12. Hasło: haunted
    Pobrałam szablon "California" na http://glimmer-violet.blogspot.com
    Nienawidzę ludzi, którzy kradną komuś pomysły i podszywają się pod ciężką pracę innych. Sama się spotkałam z takim bólem kilka razy w życiu, dlatego wiem co czułaś. Mam nadzieję, że taka sytuacja się już nie powtórzy.
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

    ReplyDelete

Followers

Template made by Robyn Gleams